OSS
- 1 – Slik avbestiller du og får refusjon for billetter
- 2 – Har billettene deres de samme prisene som hos togselskapene?
- 3 – Når blir billettene tilgjengelige for salg?
- 4 – Kan jeg forhåndsbestille billettene mine og betale senere?
- 5 – Bagasjeregler for europeiske tog
- 6 – Forskjeller mellom første og andre klasse
- 7 – Tog- og stasjonssjekklist
- 8 – Aksepterte betalingsmetoder
- 9 – Utskrift på A4-papir
- 10 – Slik skriver du ut en Eurostar-billett
- 11 – Slik skriver du ut en SNCF-billett
- 12 – Forsinkelser og streik – slik får du kompensasjon
- 13 – Hvorfor ga billettsøket ingen resultater?
- 14 – Hvilke nettlesere er kompatible med Trainline?
- 15 – Beløpet i betalingsbekreftelses-SMS-en var ikke det samme som betalingsløpet på nettsiden
- 16 – Betalingen fungerer ikke
- 17 – Billett er avbestilt, ingen refusjon er mottatt
- 18 – Billetten utarbeides
- 19 – Legg til reiser i kalenderen din
- 20 – Endre passasjerers opplysninger
- 21 – Hvordan kan jeg kontakte Trainline? Har dere en hjelpetelefon?
- 22 – Slik får du og skriver ut billetter
- 23 – Slik bytter du billetten
Hvis du vil vite mer, kan du se våre vanlige spørsmål på engelsk
1 – Slik avbestiller du og får refusjon for billetter
- Gå til bekreftelsessiden for bestillingen (lenken er oppgitt i bekreftelses-e-posten) eller Billetter-siden i Trainline Europe-kontoen din for å se bestillingene dine. Velg billetten du ønsker å avbestille, og gå til Avbestill.
- Velg delen og/eller passasjerene du ønsker å fjerne (ved behov).
- Klikk på beregn refusjon.
- Hvis du er sikker på at du vil avbestille billetten(e), klikk på bekreft. Vær forsiktig: Avbestillinger er endelige og kan ikke endres.
Hva skjer videre?
E-billetter: Refusjonen behandles umiddelbart. Det tar mellom 3 og 21 virkedager før du får utbetalt refusjonen.
Billett for utskrift på stasjon (ikke skrevet ut): Refusjonen behandles umiddelbart. Det tar mellom 3 og 14 dager før du får utbetalt refusjonen.
Billett for utskrift på stasjon (skrevet ut): Du må sende oss originalbillettene i posten. Vi må ha mottatt billettene senest 1 måned etter avbestillingen. Etter dette tidspunktet er billettene ikke lenger refunderbare.
Send billettene som verdipost. Vi påtar oss ikke ansvar for billetter som kommer bort eller blir stjålet i posten.
Trainline Europe
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Frankrike
Kan jeg avbestille billetten min på stasjonen eller på telefonen?
Ja. For å få refusjon er det svært viktig at du avbestiller billettene før toget går. Når billettene er avbestilt, må du be om refusjon ved å skrive til oss på engelsk fra: /support.
2 – Har billettene deres de samme prisene som hos togselskapene?
Ja! Prisene våre for alle tog hos SNCF, Deutsche Bahn, Eurostar, Thalys, Trenitalia, Thello, Italo, Renfe, iDTGV, OUIGO og OUIBUS er helt like dem som tilbys på selskapenes egne nettsteder.
✔ Ingen bestillingsgebyrer
✔ Ingen tillegg for kredittkort
✔ Ingen ekstrakostnader
Hvordan tjener Trainline Europe penger?
Vi får ganske enkelt kommisjon for hvert salg!
SBB-, SNCB-, NS-, ÖBB-, DSB- og ČD-billetter
For disse togselskapene kan vi dessverre ikke alltid tilby grunnprisen som er oppgitt på selskapenes nettsteder. Reservasjonssystemet vi har tilgang til for disse selskapene, avgjør prisen på billettene. Prisene våre er i gjennomsnitt mellom 2 og 4 euro høyere.
3 – Når blir billettene tilgjengelige for salg?
Nedenfor kan du se hvor lang tid i forveien hvert togselskap slipper billetter.
Togselskap | Bestillingsperiode | Destinasjon |
SNCF | 3 måneder i forveien | Innenlandstog i Frankrike |
Lyria | 4 måneder | Tog mellom Frankrike og Sveits |
Eurostar | 6 måneder | Tog mellom Frankrike og Storbritannia |
Thalys | 3 måneder | Tog mellom Frankrike, Tyskland, Nederland og Belgia |
iDTGV | 6 måneder | Innenlandstog i Frankrike |
Renfe-SNCF | 119 dager | Tog mellom Frankrike og Spania |
Renfe | 90 dager for høyhastighetstog, 60 dager for alle andre tog | Innenlandstog i Spania |
Thello | 4 måneder pluss 1 dag | Tog mellom Frankrike og Italia |
Deutsche Bahn | 6 måneder | Innenlandstog i Tyskland |
Trenitalia | 3–4 måneder | Innenlandstog i Italia |
Italo | 3–6 måneder | Innenlandstog i Italia |
OUIGO | 6 måneder | Innenlandstog i Frankrike |
ÖBB | 6 måneder | Innenlandstog i Østerrike |
NS | Ett år | Innenlandstog i Nederland |
SNCB | Ett år | Innenlandstog i Belgia |
OUIBUS | 2–4 måneder | Europeiske busser |
4 – Kan jeg forhåndsbestille billettene mine og betale senere?
Denne artikkelen er for Trainline-kontoinnehavere. Du kan opprette en konto her: /signup
Ja, du kan forhåndsbestille billettene dine:
- Prisen er endelig. Det du ser, er det du skal betale.
- Setene er garanterte.
- Forhåndsbestill så mange ubetalte billetter som du selv ønsker.
De forhåndsbestilte billettene blir liggende i handlevognen til den angitte utløpsdatoen. Viktig: Utløpsdato og -klokkeslett er angitt i sentraleuropeisk tid.
Du kan forhåndsbestille billetter hos disse togselskapene:
SNCF (Frankrike), Lyria (Frankrike ↔ Sveits), Eurostar (Frankrike ↔ Storbritannia), Trenitalia og Italo (Italia) samt Thalys (Frankrike ↔ Belgia ↔ Nederland ↔ Tyskland)
5 – Bagasjeregler for europeiske tog
Hvilke fasiliteter du kan forvente om bord, avhenger av hvilken type tog du tar. Merk: Røyking er forbudt på alle europeiske tog, og alle har toaletter om bord.
SNCF-, Lyria- og Renfe-tog
- Ingen bagasjebegrensninger
- Vær vennlig og begrens deg til 2 kolli bagasje per person av hensyn til de andre passasjerene
- Høyhastighetstog har en kafé som serverer mat og drikke
Eurostar-tog
Personer med Business Premier-billetter får et varmt måltid ved sitt eget sete, garantert tilgang til stikkontakt, adgang til lounge, og prioritert ombordstigning.
Bagasjeregler:
- 2 kolli bagasje (opptil 85 cm), for barnebilletter 1 kolli bagasje (opptil 85 cm)
- 1 kolli håndbagasje
Thalys-tog
Stikkontakter og WiFi er tilgjengelig. Toget har en kafé som serverer måltider, småretter og drikke. Servering ved eget sete på 1. klasse.
Bagasjeregler:
- 2 store kolli opptil 32 kg pluss 1 mindre kolli,
- eller 1 kolli opptil 32 kg pluss 1 stk. større spesialbagasje (f.eks. sammenlagt sykkel i veske eller et par ski) pluss 1 mindre kolli.
iDTGV-tog
- Seter i “Zen-sonen” har en rolig og fredelig atmosfære
- Seter i “Zap-sonen” har en livlig atmosfære og tillater samtaler
iDTGVs bagasjeregler kan leses på denne siden (på engelsk): http://www.idtgv.com/en/frequently-asked-questions#question-752
For ytterligere bagasje: 35 euro per kolli – maks. 2 ekstra kolli per person.
OUIGO-tog
- 1 kolli, ikke større enn 55x35x25 cm.
- 1 håndbagasje, ikke større enn 36x27x15 cm
- 1 barnevogn/trillevogn om man reiser med småbarn
Ytterligere bagasje kan medbringes ved å betale 5 euro ved bestilling, eller 20 euro per kolli ved ombordstigning.
OUIBUS
- 1 kolli bagasje kan medbringes gratis. Må ikke overstige 150 cm i lengde, høyde eller bredde. Maksvekt er 16 kg.
- 1 ekstra kolli kan medbringes for 5 euro hvis plassen tillater det
- 1 håndveske eller liten ryggsekk
Deutsche Bahn
Deutsche Bahn-tog har ingen bagasjebegrensninger. Vær vennlig og begrens deg til 2 kolli bagasje per person av hensyn til de andre passasjerene.
IC-busser
- 2 kolli per passasjer, ikke større enn 70x50x30 cm.
- Sammenleggbare barnevogner/trillevogner kan medbringes om plassen tillater det.
- Ingen større spesialbagasje som ski eller snowboard.
Thello
Bagasjeregler:
- 2 kofferter av normal størrelse
- 2 ekstra kolli per person tillatt for 40 euro per kolli (kan betales om bord)
Italo og Trenitalia
Disse togene har ingen spesielle bagasjeregler.
6 – Forskjeller mellom første og andre klasse
Seter på første klasse på europeiske tog
På første klasse får du større seter og bedre plass, og det er ofte roligere. Avhengig av tid på døgnet kan det være færre familier og barn på første klasse.
Måltider
Premium-selskaper som Eurostar, Thalys og Lyria serverer måltider om bord. Varme og kalde måltider serveres ved setet ditt og er inkludert i billettprisen. De fleste tog i Tyskland, Sveits, Spania, Nederland, Belgia og Frankrike tilbyr ikke servering ved passasjerenes sete.
Første klasse-lounge
Hvis du har billetter til første klasse, får du adgang til første klasse-lounge (dersom dette finnes på avgangsstasjonen din), som tilbyr gratis mat og drikke.
Prioritert ombordstigning på Eurostar-tog
Hvis du har Eurostar Business Premier-billett, trenger du ikke sjekke inn før ti minutter før avgang.
Seter på andre klasse på europeiske tog
Andre klasse-seter er fullstendig tilfredsstillende på alle europeiske tog. Du får et fint, behagelig sete med god benplass. De fleste andre klasse-vogner er også ganske rolige, så du trenger ikke være redd for en bråkete eller kaotisk reise. Vognene holdes også svært rene.
7 – Tog- og stasjonssjekkliste
Det flotte med å ta toget i Europa er at det er så utrolig enkelt!
Følg sjekklisten nedenfor, så er du klar for reisen:
- Ta med deg utskrift av billetten, eller ha den klar på telefonen.
- Ta med deg legitimasjon, f.eks. pass.
- Billetter som skrives ut på stasjonen, må valideres. E-billetter må ikke valideres.
- Møt opp på stasjonen ca. 20 minutter før avgang.
- Togdørene lukkes presis to–tre minutter før avgang.
8 – Aksepterte betalingsmetoder
Trainline Europe aksepterer for øyeblikket følgende betalingsmetoder:
✔ Visa
✔ MasterCard
✔ American Express
✔ PayPal
✔ Apple Pay (kun iOS-appen)
9 – Utskrift på A4-papir
Den europeiske A4-størrelsen er påkrevd. De fleste togselskaper angir i vilkårene sine at man må bruke A4-papir. Det er imidlertid minimale forskjeller på dette formatet og amerikansk «letter»-format, og derfor ikke noe problem å bruke sistnevnte.
10 – Slik skriver du ut en Eurostar-billett
- Gå til Eurostars innsjekkingsområde for å finne en selvbetjeningsautomat på Eurostar-stasjonen.
- Oppgi den seks tegn lange bestillingsreferansen (f.eks. REFDAE) som du mottok på e-post fra Trainline.
- Følg instruksjonene på skjermen, så får du skrevet ut billettene i løpet av noen minutter.
Viktig informasjon
➛ Du må skrive ut billettene dine minst 45 minutter før avgang. Det gir deg nok tid til å sjekke inn og løse eventuelle problemer.
➛ Du kan bare skrive ut billettene én gang. Ta godt vare på dem!
11 – Slik skriver du ut en SNCF-billett
Hvis du kjøper en billett for utskrift på stasjon for en avgang utenfor Frankrike, vær oppmerksom på at disse kun kan skrives ut på franske stasjoner. Så ikke kjøp dem hvis du ikke kan besøke en fransk stasjon!
De følgende instruksjonene for utskrift på stasjonen gjelder for SNCF-, Thalys-, Eurostar- og Lyria-billetter.
Slik skriver du ut en billett
For å skrive ut billettene dine kan du bruke selvbetjeningsautomatene på en hvilken som helst SNCF-stasjon. På automaten:
- Velg «Collect all bookings».
- Trykk på «Booking reference».
- Oppgi den seks tegn lange bestillingsreferansen (f.eks. SRTPRE).
- Nå kan du oppgi bestillingsnavnet (f.eks. TOTH).
- Deretter kan du velge billettene du ønsker å skrive ut. Hvis du har flere billetter, kan du skrive ut alle samtidig, selv om de er til tog med avgang noen dager eller uker senere. Det er ingen datobegrensninger for utskrift av billetter.
Validering av billett
Husk å validere billettene etter utskrift. Valideringsautomatene er små og gule. Billetter kan bare valideres på avgangsdatoen, ikke tidligere.
Kan jeg skrive ut billettene mine to ganger?
Nei, dessverre. De kan bare skrives ut én gang.
12 – Forsinkelser og streik – slik får du kompensasjon
SNCF-, Lyria- og DB-SNCF-billetter
Du kan be om kompensasjon for forsinkelser (på fransk) på følgende side: http://www.sncf.com/en/commitments/garantie-voyage
Hvis du allerede har fått en kompensasjonskupong, kan du bruke den hos Trainline. Fyll ut dette skjemaet og send det til oss i posten, så krediterer vi kontoen din med kupongbeløpet.
Trainline
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Frankrike
Eurostar-billetter
Hvis du har krav på kompensasjon, kontakt Eurostar (på engelsk) på dette nettstedet: http://www.eurostar.com/uk-en/travel-information/service-information/disruption-compensation/useful-numbers-and-more
Thalys-billetter
Du kan fylle ut Thalys’ kompensasjonsskjema her: https://www.thalys.com/nl/en/help?form=reclamation#contacts
Deutsche Bahn-billetter
Hvis toget ditt blir forsinket eller innstilt, kan du fylle ut dette skjemaet for passasjerrettigheter: https://www.bahn.com/en/view/booking-information/passenger-rights/passengers-rights-claim-form.shtml
iDTGV-billetter
For forsinkelser over 60 minutter tilbyr iDTGV passasjerer kompensasjon kun i form av kuponger. Kompensasjonskupongen blir sendt på e-post etter reisen.
Trenitalia-billetter
Du kan kreve kompensasjon etter 24 timer fra reisedato, og senest innen 12 måneder, ved hjelp av dette skjemaet: http://reclami-e-suggerimenti.trenitalia.com/rimborsi/en/Anagrafica.aspx
Hvis du har reist med et Trenitalia-regiontog, må du fylle ut dette skjemaet og sende det til region-/provinsadministrasjonen: http://www.trenitalia.com/cms-file/allegati/trenitalia2014_en/Request_refund_compensation_delay_%2020_5_16.pdf
Italo-billetter
Se følgende side for informasjon om hvordan du får kompensasjon: http://www.italotreno.it/en/support-contacts
Thello-billetter
Fyll ut Thellos kompensasjonsskjema: https://www.thello.com/contact/Reclamation/index.html?iLangID=3
NS- og NS International-billetter
Innenlandstog: Send inn kompensasjonskravet fra denne siden: http://www.ns.nl/en/customer-service/refunds/refunds-for-delays-on-a-domestic-route.html
Internasjonale tog: Send in kompensasjonskravet fra nettsidene til NS International: https://www.nsinternational.nl/en/after-the-journey/compensation-for-delays
Renfe-billetter
Fyll ut skjemaet på Renfes nettsider for å få refusjon eller kompensasjon: http://www.renfe.com/EN/empresa/atencion_cliente/index.html
Du kan også sende en e-post direkte til Renfes kompensasjons- og forsinkelsesavdeling på følgende e-postadresse: cbfiragnivnwrebf@erasr.rf.
13 – Hvorfor ga billettsøket ingen resultater?
- Vi selger ikke billetter for denne strekningen. Vi tilbyr bred dekning av det europeiske jernbanenettverket. Imidlertid er det noen strekninger og billetter vi ikke kan selge ennå.
- Vi selger ikke denne typen billetter. Det er enkelte billetter vi ikke kan selge. Vi kan for eksempel ikke selge gruppe- eller biltog-billetter.
- Billetten er ikke lagt ut for salg ennå. Togselskaper har ulike bestillingsperioder.
- Disse billettene kan ikke kjøpes på internett. Enkelte billetter kan bare kjøpes på stasjonen. Togselskapets reservasjonssystem er nede for vedlikehold. Dette skjer som regel om natten (europeisk tid) og varer ikke lenge. Prøv igjen litt senere.
- Togstrekningen finnes ikke. I hvert fall gir togselskapets reservasjonssystem ingen resultater.
- Det er planlagt vedlikeholdsarbeid på denne strekningen.
14 – Hvilke nettlesere er kompatible med Trainline?
Trainline er kompatibel med følgende nettlesere og versjoner: Google Chrome, Firefox 37 eller høyere, Safari 9 eller høyere, og Internet Explorer 11 eller høyere. Hvis du opplever problemer med bestillingene eller sidene ikke vises riktig, anbefaler vi at du oppdaterer nettleseren.
15 – Beløpet i betalingsbekreftelses-SMS-en var ikke det samme som betalingsløpet på nettsiden
Hvis dette har skjedd, har du sannsynligvis betalt for en kombinert reservasjon: en SNCF-billett + en iDTGV-billett.
Når du betaler for en kombinert reservasjon, opprettes to separate betalinger. Sannsynligvis har kun betalingen av SNCF-billetten blitt verifisert av 3D Secure. Derfor får du bare se beløpet for denne billetten i SMS-bekreftelsen, siden bare denne ble verifisert.
16 – Betalingen fungerer ikke
Hvis du ikke har fått en bekreftelse eller feilmelding, ikke prøv å betale på nytt. Sjekk e-postinnboksen din for å se om bestillingen lyktes. Du kan kontakte oss (på engelsk) hvis du er usikker: /support
iDTGV-billetter
Dessverre har iDTGV strenge betalingsvilkår og godtar kun enkelte kredittkort for betaling. Ofte vil de fleste kort utstedt utenfor EU bli avvist.
Vi kan anbefale to løsninger:
- Kontakt iDTGV. De kan kanskje låse opp for kortet ditt. Tlf.: +33 980 982 982. De holder åpent fra 9:00 til 18:00 (sentraleuropeisk tid). E-post: www.idtgv.com/en/idtgv/contact-idtgv
- Bestill en billett til SNCF-tog i stedet. Vi behandler alle betalinger for SNCF-tog, så du vil ikke få noen problemer med å betale.
SNCF-, Thalys-, Eurostar-, Renfe-SNCF-, Lyria-, SNCB-, NS-, SBB- eller CFL-billett
Du kan ha oppgitt feil utløpsdato eller sikkerhetskode, eller det er ikke tilstrekkelig dekning på konto. Det kan også hende at banken din har blokkert transaksjonen. Mange banker avviser internasjonale betalinger (vi er et fransk selskap, med kontor i Paris) for å forebygge svindel. Kontakt banken din og informer dem om betalingsforsøket.
Deutsche Bahn-billett
Hvis betalingen mislykkes, les nøye gjennom rådene vi gir i feilmeldingen. Du kan også få en betalingsautorisasjon i bankkontoen din. Dette kan se ut som en faktisk betaling, men det er bare en autorisasjon, og kortet eller PayPal-kontoen din er ikke debitert.
OUIGO-billett
OUIGO har svært strenge betalingsvilkår og godtar kun kredittkort utstedt i følgende land.
Godkjente land:
Andorra, Østerrike, Belgia, Kypros, Tsjekkia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Fransk Guyana, Fransk Polynesia, De franske sørterritorier, Tyskland, Hellas, Guadeloupe, Ungarn, Irland, Italia, Kosovo, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Martinique, Mayotte, Monaco, Nederland, Ny-Caledonia, Polen, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spania, Saint-Pierre og Miquelon, Sverige, Sveits, USA og Storbritannia.
Trenitalia-, Thello- eller Italo-reservasjon
Hvis du har sett denne betalingsfeilen, betyr det at vi ikke kunne verifisere eller sikre kortet ditt. Dette kan skyldes flere ulike faktorer. Kontakt oss på engelsk på følgende side for å gi oss beskjed om at du ikke kunne betale: www.trainline.no/support
OUIBUS-reservasjon
OUIBUS-betalinger har dessverre noen kompliserte parametere, og mislykkede betalinger kan ha en rekke ulike årsaker. Hvis betalingen mislykkes, les nøye gjennom rådene vi gir i feilmeldingen. Dette burde fikse problemet.
17 – Billett er avbestilt, ingen refusjon er mottatt
ZRefusjoner krediteres bankkontoen din i løpet av noen dager etter avbestillingen. Hvis du skrev ut billetten din på en automat på stasjonen, må du sende den til oss i posten. Vi må ha originalbilletten for å kunne refundere deg. Uten originalbilletten har vi ikke lov til å gi refusjon.
ZMerk: Du har 30 dagers frist (etter avbestilling av billetten) til å sende den til adressen nedenfor. Du vil få en e-post så snart vi mottar billetten, og deretter får du refusjonen.
Trainline
Guichet
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Frankrike
Refusjoner gjøres alltid med betaling til kortet eller PayPal-kontoen som ble brukt til betalingen. Sjekk kontoutskriften nøye.
18 – Billetten utarbeides
Det betyr at det kan ta noen minutter til noen timer før du mottar billettene. Forsinkelsen skyldes at vi må behandle noen transaksjoner manuelt. Dette gjelder spesielt hvis betalingskortet ble utstedt utenfor EU.
Hvis du ikke har fått billettene dine etter 24 timer, kontakt oss, slik at vi kan sjekke om det har oppstått en feil: /support
19 – Legg til reiser i kalenderen din
Du kan abonnere på en Trainline-kalender for å vise alle reisene dine i kalender-appen din. Det gjør du ganske enkelt ved å legge inn Trainline-kalenderens URL i kalender-appen.
Gå til Innstillinger i kontoen din, og åpne Kalendere og Apple Wallet. Deretter velger du alternativet for å samle alle reiser i én kalender. Kopier URL-en som vises i feltet nedenfor, og lim den i kalender-appen din.
20 – Endre passasjerers opplysninger
- Klikk på passasjerenes navn på billettsøk-siden. Velg deretter den passasjeren du ønsker å endre.
- Du kan endre eller legge til opplysninger for passasjeren.
21 – Hvordan kan jeg kontakte Trainline? Har dere en hjelpetelefon?
Du kan kontakte Trainline ved å fylle ut kontaktskjemaet vårt på følgende side: /support
Skriv på engelsk, om mulig. Vi vil alltid svare på engelsk. Hvis du ikke kan skrive til oss på engelsk, er det ikke noe problem, vi får oversatt spørsmålet ditt.
→ Merk: Vi kan ikke gi deg reiseråd.
Viktige telefonnumre:
Alle oppgitte klokkeslett er i sentraleuropeisk tid.
SNCF/Lyria
Fra Frankrike: 36 35 (man-søn, 07.00 – 22.00)
Internasjonalt: +33 8 92 35 35 35 (man–søn, 07.00–22.00)
Eurostar
Fra Storbritannia: 08432 186 186 (man–fre 06.00–19.00, lør–søn 09.00–17.00)
Internasjonalt: +44 1233 617 575 (samme tider som over)
Thalys
Alle land: +33 8 25 84 25 97 (man–fre, 08.30–18.00)
Deutsche Bahn
Alle land: +49 180 6 10 11 11 (24/7)
iDTGV
+33 2 54 54 67 00 (man–søn, 09.00–18.00)
Italo
+39 06 07 08 (man–søn, 6:00–23:00)
Trenitalia
+39 06 68 47 54 75 (24/7)
OUIBUS
Fra Frankrike: 0892 68 00 68 (man–lør, 08.30–20.00)
Fra Belgia: 070 300 042
Fra Nederland: 0900 0401 625
Fra Storbritannia: 0844 369 0 379
Fra Italia: 848 350 026
22 – Slik får du og skriver ut billetter
Hvordan du får billetten, kommer an på hva slags billett du har og hvilket togselskap du skal reise med. Følg instruksjonene i bekreftelses-e-postene. De forteller deg hva du må gjøre for å få billetten.
SNCF- og Lyria-billetter
- Skriv ut billetten på A4-papir.
- Fremvis strekkkoden på Android- eller iOS-appen vår.
- Skriv ut billetten fra en SNCF-selvbetjeningsautomat.
- ID må fremvises.
Eurostar-billetter
- Skriv ut billetten på A4-papir.
- Fremvis billettenes strekkkode på Android- eller iOS-appen vår.
- Skriv ut billetten fra en Eurostar-selvbetjeningsautomat.
- ID må fremvises.
Thalys-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- Fremvis QR-koden (fra billett-e-posten Thalys har sendt deg) på smarttelefon eller nettbrett.
- Skriv ut billetten fra en selvbetjeningsautomat på en togstasjon i Frankrike.
- ID må fremvises.
Deutsche Bahn-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- Fremvis mobilbilletten (.png-filen) fra bekreftelses-e-posten din.
- Fremvis billettenes strekkkode på Android- eller iOS-appen vår.
- ID må fremvises.
Trenitalia- og Thello-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- ID må fremvises.
Italo-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- Oppgi bestillingsreferansen om bord på toget.
- ID må fremvises.
Renfe- og Renfe-SNCF-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- Skriv den ut fra en Renfe-billettautomat senest 15 minutter før avgang.
- ID må fremvises.
iDTGV-billetter
- Skriv ut på A4-papir.
- Fremvis billetten via iDTGV-appen.
- ID må fremvises.
OUIBUS
Du trenger ikke skrive ut billetter. Du må ta med legitimasjon (pass, førerkort) for å vise frem ved ombordstigning på bussen.
OUIGO-billetter
- Sendes deg av OUIGO 4 dager før avgang.
- Skriv ut på A4-papir.
- Fremvis mobil-billetten på telefonen din.
23 – Slik bytter du billetten
Jeg har en Trainline-konto
- Gå til Billetter-siden på Trainline Europe-kontoen din for å se bestillingene dine. Velg billetten du ønsker å bytte, og gå til Bytte.
- Deretter kan du velge en ny billett og bytte den eksisterende reservasjonen.
- Avhengig av vilkårene og prisen for den nye billetten, kan det hende at du må betale et ekstrabeløp eller at vi gir en refusjon.
- Vi sender deg den nye billetten via e-post så snart byttet er bekreftet.
Jeg har ikke en Trainline-konto
Sjekk vilkårene for billetten din. Du finner dem i bekreftelses-e-posten. Hvis vilkårene er de samme for refusjoner og bytter, trenger du bare å avbestille billetten og bestille en ny. Du kan avbestille billetten direkte fra bekreftelsessiden for bestillingen (følg lenken fra bekreftelses-e-posten).
Hvis vilkårene for refusjon og bytte ikke er like, må du opprette en Trainline Europe-konto. Følg disse skrittene:
- Gå til bekreftelsessiden for bestillingen (lenken er oppgitt i bekreftelses-e-posten) og opprett en Trainline Europe-konto.
- Når du har opprettet konto, legger du til alle passasjerene som er med i reservasjonen på kontoen.
- Gå til Billetter-siden, gå til billetten, og velg Bytte. Deretter kan du bytte billetten din.
Trenitalia-billetter
Du kan bytte Trenitalia-billetten din på følgende side (på engelsk): http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=8111aae8de63c410VgnVCM1000008916f90aRCRD
Italo-billetter
Du kan bytte Italo-billetten din på følgende side (på engelsk) under «Manage Journey»: http://www.italotreno.it/en/the-train/tariffe